Thursday, December 05, 2013

39. Owsianka świąteczna- bo makowa ♡

Pancakes z makiem już były.

Makowiec też już upieczony, leży sobie w kuchni na blacie. Wyjadanie maku paluchem z pudełka w ilościach nieprzyzwoitych też zaliczyłam. Więc dlaczego wciąż jest go tak dużo?! 
Broń Boże nie narzekam, gdyż mak uwielbiam. Tylko jaki będzie jego urok w wigilię, jeśli teraz zjem go tak dużo...? Póki co staram się o tym nie myśleć i ładuję do owsianki łychę cudownego, czarnego piachu ♡

Świąteczna owsianka



Składniki
  •   2 łyżki płatków owsianych
  • 100 ml mleka+100 ml wody
  • otarta skórka z pomarańczy
  • łyżeczka budyniu, przyprawy korzennej, cynamonu
  • łycha maku ( już gotowego do spożycia, tj. z miodem, bakaliami- moja Babcia robi najlepszy mak ♡ )
  • dodatki: kawałek mandarynki, garść suszonej żurawiny, łyżeczka ricotty, łyżeczka maku ( kolejna...)
Mleko z wodą podgrzałam. Dodałam do niego skórkę z pomarańczy i płatki owsiane. Gdy masa nieco zgęstniała dolałam budyń z przyprawami, rozrobiony w odrobinie wody i mak. Przełożyłam całość do miseczki, przybrałam dodatkami i.... zjadłam, wylizując dokładnie miseczkę. A, i popiłam moją kochaną chai latte. Poranek idealny.

Mimo, że wciąż jestem chora, chcę już wrócić do szkoły. Tęsknie za znajomymi, a leżenie w łóżku zaczyna mnie już męczyć. Dlatego dzielnie wkładam szaliczek i brzęczę kluczami w drzwiach. Dam radę! 


Mam do Was pytanie : Jak jecie owsiankę? Serio jestem ciekawa, zjadacie od razu jak leci, czy pierw dodatki, a może pierw owsiankę, a potem owoce czy co tam sobie wrzuciliście? : )


5 comments:

  1. idę dziś po zakupy i na pewno znajdzie się wśród nich mak ;)

    ReplyDelete
  2. Ja za makiem nie przepadam...
    Jak jem owsiankę? Hmm..najpierw górną część z owocami i dodatkami, a później resztę :)

    ReplyDelete
  3. Kocham makowe <3 Musiało smakować obłędnie :D

    ReplyDelete
  4. wszystko co makowe jest dla mnie, mniam! ;) że o makowcu nie wspomnę! <3

    ReplyDelete
  5. mniam uwielbiam tę z makiem <3

    ReplyDelete