Thursday, April 03, 2014

152. Poranne owsiankowanie + akcja! ♡

♡ Owsianka z błonnikiem jabłkowym i cynamonem ♡

z gruszką, orzechami i syropem klonowym

♡ 3 łyżki płatków owsianych
♡ 1,5 łyżeczki błonnika jabłkowego Skworcu
♡ 100 ml mleka+100 ml wody
♡ mała gruszka
♡ cynamon
♡ powidła śliwkowe
♡ syrop klonowy
♡ crunchy Sante
Na wrzącej wodzie z mlekiem ugotowałam płatki owsiane, gdy zgęstniały dodałam błonnik i cynamon. Przełożyłam do miseczki, podałam z gruszką, crunchy, powidłami i syropem klonowym.




 Błonnik jabłkowy to kolejny produkt, który otrzymałam w ramach współpracy ze Skworcu. Ma charakterystyczny, przyjemny aromat i równie ciekawy smak. Idealny do porannej owsianki; dzięki niemu dzisiejsze śniadanie miało ,, to coś '' :)

Przepraszam za wczorajszy post. Po prostu bardzo mi trudno pogodzić się z kilkoma sprawami związanymi z moją wagą i wyglądem. Możliwe, że nigdy nie zaakceptuję swojego ciała, samej siebie. Nie zdziwiłoby mnie to, bo od zawsze krytycznie oceniam moją osobę. Niemniej jednak staram się, aby wygląd nie przyćmił mi innych wartości. Z marnym skutkiem póki co, bo chudość to dla mnie coś więcej niż uroda, to poczucie lekkości, siły, wytrwałości... dumy? I mam tu na myśli chudość, nie szczupłość. Bo ta mnie nie satysfakcjonuje, oj nie. Ale wiecie co? Czytając wasze komentarze przeszło mi przez myśl, że wstydzę się. Tego, że upadam, że tracę wolę walki. Najpierw zachęcam innych do wyzdrowienia, a później sama pokazuję, jak słaba jestem. Trochę śmierdzi to hipokryzją, wiem. Nie mam nic na swoją obronę, przepraszam.

Ale żeby jednak nie upaść do końca, nie leżeć plackiem i kwiczeć z bezsilności, postanowiłam założyć akcję. Akcję, do której może przyłączyć się każdy, nie ważne, czy jest w blogosferze od roku, dwóch lat, dziesięciu czy może od tygodnia. Nie ważne, czy prowadzi bloga śniadaniowego, modowego, politycznego.. Nie ważne, czy ma lat 13 czy 65. Akcję pozytywnego myślenia.
 Akcja pozytywnego myślenia, w skrócie APM ma na celu promowanie optymizmu, szczęścia, uśmiechu, samoakceptacji. Każdego miesiąca będzie miała inne hasło przewodnie. W kwietniu proponuję Zalety. Każdy post kończyć powinno zdanie, w którym piszecie jedną swoją zaletę. Po miesiącu trochę się ich uzbiera i na wierzch wyjdzie, czy naprawdę jesteśmy tak okropne, jak o sobie często myślimy ;)  

Zatem zaczynamy; moje pozytywne zdanie na dziś: 

,, Mam długie, zdrowe i grube włosy, które mogę różnie wiązać i układać; to moja zaleta''.

Gorąco zachęcam was do tego, abyście Wy też każdego dnia dostrzegali jakąś swoją dobrą cechę charakteru, wyglądu, mocną stronę, talent... Wszystko :)

+ Zapomniałabym! Mam kilka zaległych LBA. Dziś odpowiadam na pytania Wiktorii.

♡ Których letnich owoców nie możesz się doczekać? Borówek!
♡ Jaka jest Twoja ulubiona forma spędzania wolnego czasu? Ćwiczenie, gotowanie, dobra książka, zakupy, spotkania z ludźmi... ;)
♡ Jeśli książka, to papierowa, na pewno!
♡ W szkole najbardziej denerwuje mnie poziom, na jakim są moi rówieśnicy
♡ Opisz swój wymarzony początek dnia - wstaję dość wcześnie, ale jestem wyspana. Jest środek lata, słońce obmywa mój pokój swoimi ciepłymi promieniami. Jest cicho, spokojnie. Bez pośpiechu robię pyszne śniadanie, kawę; w wymarzonym świecie zjadłabym siedząc na tarasie, którego niestety nie mam, czytając gazetę i w pełni się relaksując
♡ Masz do wyboru kaszę manną, płatki owsiane lub kaszę jęczmienną. Co wybierasz, co z tego przygotowujesz i dlaczego? Ostatnio mało u mnie płatków owsianych. Robię z nich coś tradycyjnego, śniadaniowego; brakuje mi prostoty ostatnio.
♡ Wolisz śniadanie na ciepło czy zimno? Stanowczo na ciepło
♡ Za co lubisz wiosnę? Za Wielkanoc, za budzące się życie, za promienie słońca...
♡ Utwór idealny na dziś to?
♡ Aktualnie mam ochotę na... jeszcze odrobinę snu
♡ Jaki jest twój ulubiony smak lodów? ciasteczkowe! 

instagram blog

41 comments:

  1. Dzięki za odpowiedzi :)
    Będzie dobrze! Fajna akcja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mam nadzieję, że weźmiesz udział : )

      Delete
  2. Dokładnie każdy jest piękny ♥ wygladninie jest najważniejszy . Mam nadzieję że dojdzies momentu w zażyciu w którym zaakceptuje siebie ♥ ten błonnik bardzo fajny a owsianka cudo *.*

    ReplyDelete
  3. No to zdrowo. Też się muszę zacząć "dobłonniczać". :)
    Wstydź się, wstydź i walcz! Silna będziesz nie wtedy, gdy schudniesz, a gdy uda Ci się normalną wagę osiągnąć. A że Ci się uda jestem przekonana! Trzymaj się!
    Może od jutra się do akcji dołączę, dziś już czasu nie mam.

    ReplyDelete
  4. pomysł na akcję bardzo mi się podoba! tylko trzeba pamiętac, żeby to nie było na zasadzie "mam ładny nos, ale co z tego skoro mam brzydkie cośtam" :)

    ReplyDelete
  5. Chętnie przyłącze się do akcji , bo z moją samooceną jest coraz gorzej ....
    A owsianka zawsze wygrywa !

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. jedna z przyjemniejszych, choć z gotowaniem nie związana :)

      Delete
  7. Genialny pomysł z taką akcją, z pewnością się dołączę ;)
    Btw; owsianka jak malowana ;3

    ReplyDelete
  8. świetny pomysł z tą akcją! a owsianka zawsze najlepsza :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mam nadzieję, że wielu osobom pomoże ;)

      Delete
  9. Fajna ta owsianka! Dodatek crunchy mniaam :3
    Akcja świetna! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lubię, jak coś chrupie między ząbkami :)

      Delete
  10. Super pomysł, na pewno wyjdzie to wszystkim na dobre :)

    ReplyDelete
  11. Świetny pomysł na akcję, na pewno pomoże wielu osobom. Z przyjemnością się dołączę, mi też by się coś takiego przydało...
    Owsianka z górą dodatków? Zawsze! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Po takim śniadaniu można zdobywać świat ;)

      Delete
  12. Akcja wymagająca zaangażowania, ale świetna. Ja od jutra się przyłączam :)
    Chociaż sama nie potrafię wymienić choćby kilku swoich zalet, to jednak może coś się znajdzie.

    Ale nie o tym chciałam... Kochana z tego co piszesz mogłabyś wydawać się osobą zadufaną, próżną, powierzchowną, egoistyczną, po prostu pustą. A przecież ja wiem na 100%, że taka nie jesteś. Sposób w jaki piszesz o sobie, o rodzinie, o przyjaciołach, świadczy o tym jaka jesteś inteligentna i wrażliwa i jedyna pustka dotyczy Twojej wiary w siebie. A te obrazy się kłócą ze sobą. No bo gdzie prawdziwa TY, a gdzie gimbuska, która chce być chuda...? U Ciebie po prostu musi być inna przyczyna tego, że chudość i choroba jest dla Ciebie tak ważna. Jest jakieś źródło tego wszystkiego, które jak odkryjesz i popracujesz nad nim, to WSZYSTKO się ułoży. NA początku musisz po prostu powiedzieć, że tego chcesz i pozwolić komuś sobie pomóc :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. najgorsze jest, że ja przyczyny tego wszystkiego nie mogę w ogole zaleźć ;(

      Delete
    2. Bo to trwa. Ja prawdziwą przyczynę wypierałam z głowy, aż ostatnio udało się do niej dotrzeć. Przyznałam sie przed samą sobą, ale to trwalo, bo nigdy nie zdawałam sobie z tego sprawy, że akurat w tym tkwi problem. I tu jest rola dobrej terapii.

      Delete
  13. Dołączam się do akcji! Super pomysł, poważnie, w końcu każdy ma bardzo wiele zalet, tylko nie zawsze chcemy je dostrzec ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Może nie tyle nie chcemy, co nie potrafimy ;)

      Delete
  14. Bardzo fajna akcja! :)
    Owsianka pierwsza klasa! :D
    Cieszę się, że walczysz :*

    ReplyDelete
  15. podoba mi się ta akcja! na pewno dołączę! :))
    bo w życiu ważne jest by skupiać się n a zaletach,a nie na wadach!

    ReplyDelete
  16. Jesteś piękna, mądra i w ogóle zazdroszczę Ci urody ,a Ty siebie zaakceptować nie możesz :< ?

    ReplyDelete
  17. Myślę, że dołączę się do twojej akcji, bo moja samoocena też ostatnio podupada. Tylko, żebyśmy potem nie wyszły na zadufane w sobie lale, hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ej, troche zadufania nam nie zaszkodzi! :D

      Delete
  18. jestem jak najbardziej za tą akcją! <3

    ReplyDelete
  19. Jestem z Tobą i trzymam kciuki ;*
    Akcja super, biorę udział od jutra. Na pewno wszystkie podbudujemy trochę naszą samoocenę ;))

    ReplyDelete
  20. genialna akcja, wezmę chyba i ja udział :)

    ReplyDelete